onsdag 12 juni 2013

Livet är förändring


Min yngsta dotter flyttade hemifrån för ett par månader sedan. Nu i veckan flyttar min äldsta dotter tillbaka hem till oss tillfälligt igen efter avslutade studier.

Det sker många förändringar i mitt liv och har gjort det under lång tid.

Inte konstigt om jag ibland känner mig trött och seg.

Jag försöker njuta av sommaren så mycket som möjligt.

Samtidigt ser jag sommaren som en möjlighet att verkligen ge min kropp chans till både välbehövlig återhämtning och att skaffa mig bättre kondition och hälsa. Jag jobbar på det. Det är ett arbete i sig.

Jag är en skrivande människa med allt vad det innebär. Jag har upptäckt hur mycket jag faktiskt har skrivit de senaste åren. Utan att strukturera eller dokumentera det på något särskilt sätt. Bara skriva, skriva, skriva ...

Nu försöker jag att också få ut sådant som är viktigt för mig på papper.

Det väcker nya tankar i mig kring mitt skrivande liv och hur jag vill utvecklas som människa inom det.

Livet är förändring.

Liv är rörelse - rörelse är liv.

Det är bara att se sig omkring där ute i naturen nu så ser man att liv är förändring.

Ibland så mycket förändring att man knappt hinner med i sin kropp och själ.

Det är då det är dags att ta sig tid att andas. Tid för eftertanke och att bara vara.

8 kommentarer:

  1. Tittar in och säger hej och jag känner också av förändringar i mitt liv. Så vackert du hade skrivit om äppelträdet i ditt tidigare inlägg.

    Ha en bra dag!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Lotta, så glad jag blev att du kikade in här i min blogg och tack för de fina orden till mig om det jag skrivit. :)

      Kram

      Radera
  2. att acceptera just förändring är en stor del i Livet också.

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Tack och detsamma till dig, Gunilla. :)

      Kramar

      Radera
  4. En förbryllande vacker sommarbild du fångat där på hällan.
    Ja den bör skrivas ut på papper. Sol och vatten, behöver livet.
    Stämmer kanske att din bästa tid är nu Anna-Karin ;)
    Hej svejs från Tallebacken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är bilden vacker, Kalle. Jag tog den när jag var i Göteborg häromdagen.

      Vatten får vi här idag i Vätterbygden. Och det behöver växterna nu, känns skönt med regnet tycker jag.

      Kram

      Radera