torsdag 22 augusti 2013

Städar och rensar

Jag rensar tidningshögarna som samlat sig i sommar. Tvättar sofföverdraget till stora soffan som jag inte gjort på två-tre år. Plockar fram ljuslyktor. Rengör dem så att de skiner. Sätter nya ljus i dem.

Det vita doftljuset som jag fyndade på Blomsterland i somras placerar jag på köksbordet.

Några böcker som jag önskar att jag ska kunna läsa i höst lägger jag i en hög på bordet.

Jag rensar i mobilkameran och i laptopen.

När jag rensar det yttre, tror jag att jag omedvetet också rensar i mitt inre.

Det känns bra.

I skymningen tänder jag ljusen. Njuter av mörkret.

Jag känner som att mörkret är min bästa vän nu för tiden.

Där får mina sinnen ro.

2 kommentarer:

  1. Jag gör precis det samma. Har rensat bland tidningar idag.
    Rent i sinnet blir det också.
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt, Marika, att rensa. :)

      Kram

      Radera