fredag 20 juni 2014

Glad Midsommar!


Idag är det midsommarafton. Jag ska ha ett lugnt firande hemma. Äta färskpotatis, matjessill och gräddfil  med mycket gräslök. Jordgubbar med vispgrädde till efterrätt.

En av de saker som jag gillar med midsommaraftonsfirande är att det är så enkelt att fixa maten till det. Om man vill.

Allra bäst är att kunna äta midsommarmaten utomhus i den underbara naturen som är där just nu. Eller i ett uterum som jag troligen kommer att göra idag.

Vi ska fira min katt också. Traditionsenligt. Hon fyller 13 år i år och ska få majs och räkor som hon älskar.



Glad Midsommar önskar jag alla mina vänner!



#bloggswe

8 kommentarer:

  1. Det verkar som det går att fira midsommar utomhus i dag trots att dom varnade för regn men här är det klarblå himmel. Det vattnas i munnen när du skriver om maten. Härlig bild på din fina katt, grattis!

    Glad midsommar '
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en vacker och solig midsommarafton hos mig. Idag är det kallare ute. Hoppas att du hade det bra i midsommar, Malin. :)

      Kram

      Radera
  2. Majs var lite oväntat :-)
    Grattis och glad midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst har jag en rolig katt som gillar majs. :) Fast räkorna var det som hon slukade på sin födelsedag. ;) :)

      Hoppas att du hade en skön midsommar, Ann!

      Kram

      Radera
  3. Anna-Karin, jag vill önska dig en trevlig lång Midsommarhelg
    i din härliga natur bland blommor och djur.
    Ett sommarminne från Tallebacken:
    Midsommarafton
    logdans med knytkalas
    livet på landet

    God kväll! sa jag åt mjölkkusken klockan 07 på morgonen efter ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälle Kalle, jag önskar att du hade en skön midsommarhelg precis som jag har haft. Naturen visade sig från sin allra vackraste sida hos mig.

      Sedan igår såg jag att lupinerna redan är överblommade här där jag bor. Sommaren är kort.. ;) :)

      Fast de kommer att hinna blomma en gång till den här sommaren, tror jag.

      Kram och allt gott!

      Radera
  4. Nejmen, oh så fin - grattis midsommarkissen! Och trevlig midsommar Anna-karin - undrar lite nyfiket vad du har på dig? Säkert någon fin klänning? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Midsommarkissen hälsar och tackar! :)

      Jag hade en tunika och jeans, för vinden var nordlig och kylig trots att solen sken. En blommig tunika som jag trivs i. :)

      Hoppas att du hade en skön midsommar, Cathrin. Och att du hade på dig kläder som du trivdes i. :)

      Stor kram

      Radera