måndag 29 september 2014

Bröllopsdag


I helgen firade jag och min make att vi varit gifta i 30 år. Vi åkte till Helsingborg och bodde på hotell. På lördagen var vi i Helsingör och strosade runt bland de vackra gamla husen. Vädret var härligt. Vi kunde sitta ute och äta både mitt på dagen och på kvällen.

30 år som gifta. Det är en lång resa vi har gjort tillsammans. En resa som har innehållit allt från den största lycka till tyngsta sorg. Det är vi båda överens om.

Jag tackar för alla lyckliga minnen som jag fått med mig genom åren. Alla erfarenheter det har gett mig att leva i en så lång relation.

Ett av de största bevisen på vår kärlek är våra två döttrar. Genom bland annat dem lever vår kärlek vidare. Det känns fantastiskt att det blev så för att jag mötte en för mig okänd man på ett diskotek när jag var 17 år.

Sju år senare gifte vi oss en vacker septemberdag, den 29 september 1984.

En av de mest lyckliga dagarna i mitt liv.


På Österlen såg jag de här vackra vindruvsklasarna i en trädgård.

6 kommentarer:

  1. Grattis på Pärlbröllopsdagen!!

    Allting blev perfekt
    det närmsta vi kan komma
    här på denna jord.

    Och sedan levde de lyckliga i alla sina dagar.
    Hipp hipp hurra! sa Kalle ;)



    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det pärlbröllop när man varit gifta i 30 år? Jag funderade över det i helgen, vad det kan kallas. :)

      Lyckliga i alla sina dagar, ja, du, Kalle, tänk om det var så enkelt som i sagorna. ;) :)

      Det är en stor konst att klara att hålla liv i en relation så många år som 30 år. Kanske ska man ha lite tur också, jag vet inte. Lite om konsten att kunna leva i en lång relation tror jag att jag vet idag. Fast jag har fortfarande mycket kvar att lära mig.

      Kram

      Radera
  2. Grattis till er :) jag har också min bröllopsdag i september. Fast jag ligger många år efter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Ina, och grattis tillbaka till dig! :)

      Kram

      Radera
  3. Grattis i efterskott på Bröllopsdagen. Vad härligt att ni åkte iväg och firade. Helsingborg är en härlig stad och det känns som man kommer till utlandet. Tänk att ni varit gifta längre än min man och jag trots att vi är mycket äldre. Det beror på att vi träffade varandra när vi var medelålders och jag hade varit gift en gång tidigare.

    Vad härligt det låter när du berättar. Jag önskar er all lycka, Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Malin! :)

      Vi firade bröllopsdag på samma ställe förra hösten också. Härliga trakter och på hemvägen hälsade jag på min lillebror som bor på Österlen.

      Kram

      Radera