torsdag 29 januari 2015

Liljevalchs vårsalong 2015

I det här aktuella klippet som handlar om Liljevalchs vårsalong som börjar imorgon i Stockholm, kan ni se ett imponerande konstverk i keramik med skulpurer i ett stort schackspel.

Konstverket är det min käre kusin Stefan Bennedahl som har skapat. Jag känner mig så glad för hans skull att mitt hjärta dansar lite lätt!

När jag var barn såg jag honom sitta i sitt rum och göra figurer i modellera. I hela sitt vuxna liv har han på fritiden skapat figurer i keramik.

Tänk vad ett intresse, en hobby kan betyda. Att känna passion för något i sitt liv. Det är viktigt.

Mina allra varmaste gratulationer till Stefan

Stort, stort grattis och varmt lycka till imorgon och under hela utställningen!

4 kommentarer:

  1. ”Kung Ubu hov”, det är satirisk konst med aktuell anknytning.
    Hoppas din kusins proffsverk får mycket uppmärksamhet.
    Är det en kusin på din mors sida?
    Kalle i Tallebacken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en kusin på min mammas sida, ja. Så det är alltså ingen Långarydssläkting.

      Ha en bra helg!

      Kram

      Radera
  2. Osis att du inte la in hans konstverk här ;.)
    Häftigt med en sådan duktig kusin. Fast du med skapar liksom jag med ord *ler* Ha en bra dag/kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fantastiska figurer som min kusin skapar!

      Det är bra att vi har skapandet som en oas i livet. Och ibland kan vi också dela med oss av det vi skapat till andra. Det är vackert, tycker jag. Och viktigt. :)

      Kram

      Radera