söndag 1 mars 2015

#Blogg100 för fjärde året - Skriver mig in i sommaren


För fjärde året i rad kör #Blogg100 igång idag. Utmaningen för mig som bloggare är att skriva/skapa ett blogginlägg 100 dagar i rad. Långt eller kort, bild, text eller musik spelar ingen roll.

Jag har varit med i Blogg100 två gånger tidigare. För mig har det blivit ett sätt att ta mig från den trötta gråa mörka senvintern in i den blommande ljumma ljusa försommaren.

Så tänker jag göra i år också.

Det finns inget tvång i bloggutmaningen. Bara ren och skär lust och fri vilja. Det gillar jag.

Det är också så roligt att hitta till andra likasinnade, till andra människor som bloggar som jag gör och att ta del av deras erfarenheter, tankar och liv som de delar med sig av.

Förresten, jag tog en genväg till våren igår. Åkte söderut. Hälsade på min lillebror på Österlen.

Ljuset, snödropparna och vintergäcken, havet, Brösarps backar ... så vackert och så hoppingivande!

Fast vinden var kall och det var försäsongsödsligt att vara där jämfört med under sommaren.


#Blogg100



6 kommentarer:

  1. Jag funderade länge på om jag skulle anta utmaningen igen, vet ju inte hur det går med mig och bloggen, tänker på utredningen.
    Men så, hoppade jag på den.
    Du har en jättefin blogg, vårig och grann. Kul att läsa.
    Ha en skön söndag, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de vänliga orden till mig om min blogg! :)

      Jag tvekade också först om jag skulle vara med i Blogg100. Fast det bygger ju på frihet. Man kan hoppa av och strunta i det när man vill. Det är bara att ta det som en lek, inget tvång, tänker jag. Oftast blir jag ju glad av att blogga, det ger mig energi, så som en hobby ska göra.

      Lycka till med ditt bloggande och hoppas att det blir bra för dig med utredningen!

      Kram

      Radera
  2. Ett bra sätt att gå igenom som du beskrev så bra - "den trötta gråa mörka senvintern". Österlen är så fint. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blogga har fått mig att "överleva" vintern mer än en gång sedan jag började med det. Det är ju roligt, som en hobby. :)

      Österlen har en särskild plats i mitt hjärta. Jag har så många underbara minnen därifrån.

      Kram

      Radera
  3. Vilken tur du hade med Skånevädret. Idag kommer snödropparna
    från ovan. Tallebacken är full av alla, men nu kommer vårregnet.
    Så bra att den trista februari har så få dagar.

    Det är väl gagnlöst att varna dig för bloggöveransträngning så
    det låter jag bli. Vet du Anna-Karin, min andning sköter sig
    alldeles automatiskt av sig själv utan dyrbar instruktör ;) ;)
    Jag misstänker jag är en robot. (Försiktig robotkram)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var soligt och blå himmel fast vinden var kall när vi var där, Kalle. Snödroppar från ovan har vi fått rejält av hos mig de senaste dagarna. Fast en morgon vaknade jag till ljudet av regn, det var härligt. :)

      Härligt att du känner att du använder din fulla andningskraft när du andas. Tyvärr är det alltför många människor idag som inte gör det. Då är det bra att det finns t ex yoga.

      Kram

      Radera