fredag 10 april 2015

När barnen flyger iväg långt och kommer hem igen

Nyss har jag sett på nätet att flygplanet som min dotter rest med landat på Kastrup. Hon har haft en mer än två månader lång resa i Australien.

Det är en så stark känsla att jag snart ska få träffa henne igen. En känsla som, nästan, är jämförbar med när jag födde henne en gång för många år sedan nu. Som att föda henne gång på gång för varje gång som hon ger sig iväg långt bort och kommer hem igen. Även om det är hon själv som numera står för sina egna "födslor".

På ett sätt är det samma dotter som jag ska möta idag. På ett sätt inte. Därför att genom att resa, uppleva och upptäcka förändras vi som människor. Byter perspektiv. Får med oss nya erfarenheter om livet, världen och människorna. Alla nya intryck och människomöten formar oss genom livet.

Jag känner glädje, tacksamhet och lycka att välkomna henne idag.

Varje dag i våra liv är en gåva.

Vissa känns lite större än andra.

Som idag.



#blogg100 #bloggswe

6 kommentarer:

  1. Så underbart skaldat om din dotter.
    Snusa nu och lukta på henne, krama och stryk på henne och så vidare. Lyckan är hemma igen *skönt* /kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Spanaren! :)

      Det känns härligt att hon är hemma i Sverige nu igen. Glad att allt har gått bra och gläds med henne över allt hon har fått uppleva.

      Kram

      Radera
  2. Jag har också tittat på när flygplan landar och far omkring på den där sajten. Vackert blogginlägg. Njut av varandra. Tänk vad mycket hon har att berätta. Vårkramar Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fantastiskt hur man kan följa flygplanen tack vare Internet! Den här gången reste min dotter iväg så långt, att det var spännande att se vilka länder hon flög över. Det är en fantastisk resa som hon har gjort. De unga idag reser ofta iväg långt bort, det är inte lika dyrt längre som när jag var i min dotters ålder.

      Tack för de fina orden till mig om det jag skrivit. :)

      Ha det bra, Bosse!

      Kram

      Radera
  3. Vilka spännande äventyr din dotter varit ute på. Skönt att du nu får träffa henne igen. Fint skrivet
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Ja, härligt att träffa henne igen. :)

      Kram

      Radera