fredag 2 oktober 2015

Psykologiprofessor anti coacher och självhjälpstrender

Läs en roman, öppna dig mot konsten och världen i stället för att förändra dig själv hela tiden, menar psykologiprofessor Svend Brinkmann i en intressant artikel i Dagens Nyheter.

Enligt Svend Brinkmann är det tiden och samhället vi lever i som är virrig. Mer än att vi människor är det.

De som har psykisk ohälsa som gör att man inte klarar att själv ta sig ut behöver och ska få hjälp anser han.

Tänk. och läsvärt!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Många kloka tankar från den mannen, tycker jag. :)

      Kram

      Radera
  2. Lite så har jag tänkt det sista. Att aceptera mig själv som jag är istället för att hitta det där som ska "fixa" mig. Den här artikeln kommer jag läsa fler gånger, tack!
    Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns befriande att gilla sig själv så som man är, utan krav på att hela tiden förändra sig, tycker jag. :)

      Sedan kan det ju finnas beteenden som man ibland behöver jobba på som människa, tänker jag.

      Kram!

      Radera