lördag 13 mars 2010

Sovmorgnar

Idag har jag haft sovmorgon igen. Det känns fortfarande nytt för mig. Jag har nog inte haft sovmorgnar sedan jag var tonåring. Jag är morgonmänniska och brukar vakna vid 6-tiden antingen det är vardag eller helg. Men den senaste tiden har jag kunnat sova till 8-9 på helgmorgnar.

Jag är glad för det. Någon gång har jag fått höra att det är just den där extra sömnen under helgerna som gör att man får ett skydd mot att bli utmattad.

En katt tror jag också är ett bra skydd mot att bli utmattad. Det är rogivande att ha en katt. Det räcker att jag tittar på min katt så känner jag att pulsen går ned. Djur är avstressande. Jag är så glad att jag har min fina katt! Och åt vår Barbie, kaninen också. Även om den inte är min, utan tonåringens.

Egentligen så var det väl bara en sak som fattades idag på morgonen, där i sängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar