tisdag 30 mars 2010

Tisdag i påskveckan


Det var inte mycket till rubrik jag skrev idag, men så är jag stressad också. Fast jag vill skriva lite ändå, för det är en så bra början på min dag. Jag samlar mina tankar och det är fint.

Snart ska jag in på veckomöte på redaktionen. Det ska bli kul. Jag trivs bra med människorna där och får skratta mycket. Och så kan vi prata igenom hur vi ska lösa allt det jobb vi har framför oss under den närmaste tiden. För det är, vad det gäller mig, på gränsen för vad jag orkar med känner jag. Jag har jobbat mer nu de senaste tre veckorna än tidigare och det känns. Livet ska vara mer än bara jobba, tycker jag. Man måste också orka och hinna med att ta hand om sig; motionera, umgås med vänner, göra sådant som man tycker är roligt, ha en hobby. Som för min del att blogga, till exempel.

Min katt ligger ovanför elementet på fönsterbrädan och latar sig. Hon är så lat, min katt, att hon ligger ned och dricker vatten ur vattenskålen. Lutar hakan mot vattenskålen medan hon dricker. Det är vad jag kallar att vara lat. Men söt är hon, min katt. Och mycket, mycket älskad.

2 kommentarer:

  1. Kul att du gillar ditt jobb, får du jobba fler timmar nu? Lycka till!
    :)

    SvaraRadera
  2. Hej Tigris!

    I det projektet som jag deltar i får jag själv bestämma hur mycket jag orkar jobba. Minimum antal timmar per vecka är 10 timmar. Jag får lov att öka på så mycket som jag orkar. Långsamt. Blir det för jobbigt, är det bara att backa och jobba mindre igen.

    Tanken med alltsammans är att se om jag orkar jobba överhuvudtaget, och i så fall hur mycket.

    De senaste veckorna har jag ökat på min arbetstid. Det känns, men det gör det alltid när det sker en förändring. Jag får ha tålamod och se vart det bär. Jag har roligt i alla fall. Och det är det viktiga för mig. Jag får träffa så många spännande och glada människor!

    Glad Påsk, Tigris! Tack för att du önskar mig lycka till!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera