måndag 29 mars 2010

Rena rama natta redan


Nu sitter jag här med ljuset tänt och känner mig hur pigg som helst fast det egentligen är den tiden när jag brukar gå och lägga mig och vara jättetrött.

Så konstigt är det med omställningen till sommartid för mig. Det tar ett tag innan jag vant mig.

Jag har haft en bra dag idag. Intervjun var intressant och jag mötte härliga, glada människor. Det är vår i luften och det känns i hela kroppen. Jag var hos min mamma en stund idag, hade med mig två semlor som vi åt upp med kaffe till. Det var troligen de sista semlorna för den här säsongen, känner jag. Goda var de, supergoda! Särskilt goda när jag mitt i tuggan tänkte på att det nog dröjer många månader innan jag äter en semla igen.

Nu sitter jag mest och inväntar sömntåget. Det där tåget som nog är lite försenat ikväll på grund av sommartiden. När jag känner att sömntåget kommer, då är det dags att borsta tänderna och hoppa i säng.

Imorgon är en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar