söndag 4 september 2011

Hjälpt dottern flytta



Hela lördagen gick åt till att hjälpa äldsta dottern flytta från sitt studentrum till en liten 1:a med kök i Borås. Det är första gången hon har ett eget kök och hon har längtat mycket efter att ha det. Det är en söt liten 1:a, välplanerad, med ett centralt läge i Borås.

Hon hade förberett väl när vi kom till henne igår. Packat ned de saker hon äger i kartonger, så det gick smidigt att flytta. Vi hyrde en vagn i Borås på en mack. Två gånger fick vi köra med vagnen, sedan var allt flyttat. Städningen gick lätt. Sedan var det ju det roliga som var kvar; att fixa till i den nya lilla lägenheten.

Innan vi åkte hem framåt kvällen åt vi kvällsmat tillsammans kring hennes köksbord. Vi var trötta i våra händer och stela i ryggarna men väldigt nöjda med dagen.

Här hemma stod det en hungrig katt och väntade när jag öppnade dörren. Hon var så missnöjd med sin matte att hon försökte rymma över till grannens trädgård. Ett "straff" som hon brukar ge oss om vi reser bort alltför länge från henne. Alltför länge är mer än en halv dag, ungefär, för min katt. Hon är en riktig sällskapskatt. Men den här gången misslyckades hon med att rymma. Jag lyckades hejda henne med foten.

6 kommentarer:

  1. Att flytta tycker jag har varit så givande att få hjälpa våra barn med. Det har blivit några gånger nu. ;)
    Vid flera tillfällen har jag varit i dåligt skick hälsomässigt men jag har ändå kunnat göra lite grand.

    Efteråt kommer den stora tillfredsställelsen när man (precis som ni) sitter i den nya lägenheten tillsammans, efter dagens/dagarnas slit.

    Hoppas nu att hon trivs i sitt nya boende!

    Varma solskenshälsningar från SoF.

    SvaraRadera
  2. Så är det med katter, de letar upp någon annan om de känner sig försummade och de skäms inte för att de surar och vill ha uppmärksamhet. Jag önskar ofta att jag vore en katt. /cathrin

    SvaraRadera
  3. SoF: Vi är nog bara i början när det gäller att hjälpa våra ungar att flytta. ;) Visst är det roligt, det känns nästan lika roligt som att det var jag själv som flyttade. Särskilt när man ska fixa i ordning på det nya stället och om det är ett bättre boende som ens barn flyttar till.

    Jag tror säkert att hon ska trivas här. Det ligger i närheten av Pinocchio-statyn, parallellt med huvudgatan i Borås. En lugn gata, ändå centralt och gångavstånd till skolan.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Cathrin: Just precis, så är det med katter. Och jag önskar också ibland att jag var en katt. På sätt och vis är jag det, tänker jag när jag tänker efter. Jag är nog mer kattmänniska än hundmänniska om jag ska vara ärlig. Och det ska jag ju. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det är jobbigt att flytta. Mer att släpa ner och upp för varje gång. Senaste flyttningen
    för några år sedan, har jag inte hunnit packa upp ännu. Mycket kartonger och lådor
    nu i min etta och kök. plus balkong, med liten glasveranda för småfoglarne. Mycket
    större fåglar såg jag i går, i en aldrig sinande ström ( nej inte på balkongen.)

    TRANOR I LANDSFLYKT . . . . . . . . . . . . . . . .VAR BLIR TIDEN AV
    RETURBILJETT TILL SÖDERN . . . . . . . . . . . .DAGARNA BLIR KORTARE
    TURKIET KANSKE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .HUR SKALL VI HINNA

    Skrivet av Kalle den 05 sept,2011 kl.10.55. Tack och kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Kalle: Ja, det är jobbigt att flytta, särskilt om man har många grejer som man ska flytta.

    Så du har sett tranor på väg söderut? Det är den tiden nu, kvällarna blir allt mörkare och morgnarna också. Tänk om jag var en flyttfågel, då skulle jag flytta till södra Frankrike nu, tror jag. :)

    Imorgon kommer min tonåring hem från Turkiet i alla fall, tur att inte hon är en flyttfågel. ;)

    Kram!

    SvaraRadera