torsdag 6 oktober 2011

Om kärlek


2 kommentarer:

  1. Det var en lång önskelista, som kärleken har,
    den är inte inlärd på några kvällskurser. Men:

    Barn föder kärlek . . . . . . . . . . . . . Så glada de är
    låt barnen komma till oss . . . . . . . . att hjälpa till med kärran
    med sin hjälpsamhet. . . . . . . . . . . . i matbutiken!

    Leendet är som ett ljus i själens fönster;
    det visar att hjärtat är hemma. (Pierre Baile)
    Den ska jag lägga på hjärtat, och där stannar den.
    Tack för allt DU skriver Anna-Karin. Kram

    SvaraRadera
  2. Kalle: Man kan välja det man vill från den här önskelistan, tycker jag. Den säger mycket till oss om kärlekens väsen, tycker jag. :)

    Barn ÄR kärlek. En gång var vi alla barn och jag tror att vi alla har kvar det lilla barnet i oss också fast vi levt lite längre och blivit lite kantstötta på vägen. Djupt därinne i oss är vi alla fortfarande kärlek. Även om vi ibland bygger murar kring den, tyvärr.

    Tack, Kalle, för att du läser och för allt du skriver till mig. :)

    Kram och en fin helg önskar jag dig!

    SvaraRadera