tisdag 13 december 2011

Jag är hundägare!


När jag började blogga för tre år sedan drömde jag om att en dag kunna skaffa mig en liten hund. Jag minns att jag skrev till Linda i bloggen Inez och Drömma och till bloggaren Quila & Ronja och frågade om hur det var att ha hund.

Idag, Luciadagen 2011, har jag blivit hundägare. Jag har köpt en liten svart dvärgpudelvalp som jag döpt till Mimmi. Hon är åtta veckor gammal.

På måndag kväll ska jag och yngsta dottern hämta hem henne.

Drömmar kan bli verklighet. För kanske fem år sedan satte jag en bild på en dvärgpudel på frysen i mitt kök. Jag kände stark längtan efter en hund. Den allra bästa "medicinen" för just mig kände jag. Och dessutom det perfekta sällskapet när man jobbar mycket ensam hemifrån som jag gör.

Nu är inte bilden längre "bara" en dröm. Idag är den verklighet.

Får jag lov att presentera: Mimmi, åtta veckor, min egen lilla hundvalp.








20 kommentarer:

  1. Ett stort grattis till att din dröm blev uppfylld. Jag önskar dig ett stort lycka till med lilla Mimmi! Hon är alldeles bedårande.

    SvaraRadera
  2. Wow wov! Mimmi and Me. Det blir en fin julhälsningsbild till
    vänner och bekanta. Så vackra gardiner du har. Mysigt, Kalle :)

    SvaraRadera
  3. Åh, vad glad jag blir för din skull Anna-Karin!!! En egen liten dröm, som plötsligt blir sann. Massor av grattis, och massor av lycka till med lilla Mimmi. Hon kommer ge dig många glada, härliga, underbara stunder.
    Kramar
    Susanne, Quila o Ronja ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag är jätte glad för din skull!!! Min hund har förändrat mitt liv till det bättre enormt mycket. Lycka till/Gela

    SvaraRadera
  5. Vilken ljuv liten Mimmi du har skaffat, jag är glad för din skull. Nu ser vi fram emo kommande bilder Anna-karin.Kram från Carola

    SvaraRadera
  6. Grattis till den nya lilla familjemedlemmen. Den kommer att bringa mycket trivsel och roligheter i livet, jag lovar.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Vad glad jag blir å dina vägnar. Att en dröm slagit in och vilken liten sötnos. Nu kommer du att ha fullt upp på dagarna, men säkert ett kärt nöje! Ska bli kul att föja er. kram cathrin

    SvaraRadera
  8. Linda: Tack, tänk att det blev som jag drömde då för tre år sedan när jag började blogga, inte kunde jag ana, men jag drömde om det.

    Jag har ett spännande äventyr framför mig nu och jag räknar dagarna tills vi får hem lilla Mimmi. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Kalle: Det har du rätt i, det här skulle kunna bli en fin julhälsningsbild. Men aj, aj, aj, jag tänker strunta i julhälsningsbilderna i år, jag hinner inte med det. Kanske skickar jag nyårshälsningsbilder i stället, jag får se.

    Bilden är tagen hos säljaren av pudelvalpen, så det är inte mina gardiner, men fina är de. :)

    Idag har jag börjat jobba med en ny tidning, mjukstartat. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. SoF: Tack! :) Ja, visst är Mimmi bedårande! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Susanne: Tack! :) Det kändes så speciellt att få berätta om lilla Mimmi för dig, du var ju en av de allra första som jag skrev till om min dröm om en hund. Det är helt galet så mycket som hänt i mitt liv sedan dess, de här tre åren. Och snart, i nästa vecka, sitter jag med en liten svart pudelvalp i mitt knä. :)

    Kanske att min blogg blir en hundblogg nu, vem vet? ;) Eller kanske att jag ska starta en särskild blogg för och om lilla Mimmi, jag har inte bestämt mig hur jag ska göra än. :)

    Vi hörs i cyberrymden! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Gela: Tack! :) En hund är ibland bästa medicinen. Det tror jag att den kommer att bli för mig, precis som din hund blivit till något bra i ditt liv. :)

    Vi hörs! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Carola: Visst är hon gullig, lilla Mimmi! :)

    Ja, nu har jag snart en liten hundvalp och jag har en smidig kamera, så nog ska det bli bilder på lilla Mimmi här i min blogg. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Annika: Tack! :)

    Säkert blir det många glada, härliga stunder med Mimmi, det är jag säker på. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  15. Cathrin: I nästa vecka hämtar vi hem lilla Mimmi. Hon blir en härlig kontrast till annat som finns i mitt liv just nu.

    Nu känner jag att mycket i mitt liv håller på att hamna på plats, även om det är en bit kvar och jag är trött efter allt som har varit och hänt det här senaste året.

    Och det som jag inte kan göra något åt får jag fortsätta att öva mig i att acceptera att det är som det är. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  16. Hej igen hundägaren. Då blir det nog många ”julklappar” åt
    lilla Mimmi kan jag tänka.
    Ett enda litet julkort hoppas jag du hinner lokalposta !

    Ja tänk så mycket man inte hinner med och som inte blir
    av eller uppskjutes nu för tiden. Oj oj oj Anna-Karin. :)

    SvaraRadera
  17. Kalle: Julklappar till Mimmi, tack för att att du påminde mig. ;) Nu har jag en lista med saker som jag ska köpa till Mimmi, valpfoder, tuggben, leksak med mera.

    Men först av allt så ska jag ordna med försäkring för Mimmi idag. Så julkorten kan vänta, de är inte så viktiga för mig. Man kan ringa till de människor man vill önska god jul i stället. Och mina vänner i cyberrymden får julhälsningar genom rymden. :)

    Det är väl mera så att det är andra saker som har ersatt julkorten, nya sätt att höra av sig till varandra, tror jag. Men jag vet också att det finns de som fortfarande tycker mycket om att skicka julkort. Man får välja det som passar bäst för en själv, det man blir glad av. Just i år väljer jag bort att skicka julkort. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  18. Grattis till familjemedlemmen!
    Lycka till!
    KRAM

    SvaraRadera
  19. Gunilla: Tack! :)

    Det här kommer att bli toppen för mig! :)

    KRAM!

    SvaraRadera