torsdag 15 december 2011

Nedräkning ... men inte till julafton



Just nu är det nedräkning hos mig. Inte till julafton. Utan till måndag när lilla Mimmi kommer hem till oss.

Vilket äventyr jag har gett mig in i, känner jag! Ett roligt äventyr.

Idag ska jag ordna med försäkringen av Mimmi. Jag har också en lista på saker som jag ska handla tillsammans med yngsta dottern. Valpfoder, tuggben, hundtäcke och lite annat. Det ska bli så roligt.

Just nu fyller jag mitt livs påse med en massa saker som får mig att må gott. Det behöver jag, för det senaste året har verkligen varit tufft för mig och slitit på mig både i kroppen och själen. När man har mycket stress kring sig, är det bättre att fylla det med saker som man blir glad av, än att försöka ta bort den negativa stressen, för att hitta balansen igen.

Nu har oron kring ekonomin lagt sig och det är som att en sten fallit från mitt bröst. Jag känner mig så rik igen, även om kanske inte "rik" på det sättet som andra tänker sig det ordet.

Att få glädjen att kunna förverkliga en dröm som man burit på länge, så som jag nu gör genom lilla Mimmi, är nog bland det mest anti-stressande som finns.

4 kommentarer:

  1. Nu blir det roligt att du får annat att tänka på än F- kassan dessutom ;) jag köpte ju Molly mitt i en uttmattningsdepression minns jag o hon hjälpte mg att skratta igen med sina upptåg. Det ska bli så roligt att läsa om henne när hon kommer hem.
    Kram från Carola

    SvaraRadera
  2. Carola: Precis så är det, lilla Mimmi hjälper verkligen till så jag kan släppa tankarna som surrat så länge i mitt huvud kring utförsäkringen och FK. Det är underbart. Jag har fått mer energi och jag sover mycket djupare om nätterna nu sedan jag fått ett positivt besked om sjukersättningen. Djur är ibland den allra bästa medicinen för en människa också, det har jag känt genom min katt och så kommer det också att bli med den lilla hunden för mig, tror jag.

    Hur gammal är din Molly?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Moi: Ja, hon är världens sötaste lilla hund, Mimmi! För mig så klart.. :)

    Gissa om det kommer att bli bilder på henne här i min blogg när jag väl får hem henne på måndag. :)

    Kram!

    SvaraRadera