lördag 3 december 2011

Prayer for you

May the angels keep you til morning.
May they guide you through the night.
May they comfort all your sorrows.
May they help you win the fight.
 
May they keep watch on your soul.
May they show you better ways.
May they guard you while you're sleeping.
May they see you through your days.
 
May they show you new hopes.
May they still your every doubt.
May they calm your every fear.
May they hear you when you shout.
 
May the angels keep you til morning.
More than this I cannot pray.
And if the angels ever fail you.
Then may God be there that day.
  
(Orden hittade jag hos en vän i cyberrymden)

9 kommentarer:

  1. Alla har vi en skyddsängel :)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. När det gäller barnpassning litar jag mer på Carola än på änglar.
    Barn är så snabba i vändningarna. Men änglar har kanske en
    slags inverkan på intuitionen. Jag minns vad du skrev i fjor,
    AnnaKarin, att du tackat dem många gånger. Kram från Kalle.

    SvaraRadera
  3. Riktiga Änlar finns, men dom kallar jag stora Eldsjälar och osjälviska medmänniskor.

    Det är min övertygelse...

    SvaraRadera
  4. Gunilla: Så vill jag tro att det är, att vi alla har en skyddsängel.

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Kalle: Oj, du minns mer vad jag skrev förra året än vad jag själv gör, Kalle. ;) :))

    Säg till om du vill ha en repris av något jag skrev här i min blogg, något du tyckte mycket om, så ska jag lägga in det. :)

    Carola är en baddare på att ta hand om lilla Amanda och säkert andra ungar med, tror jag. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Gökboet: Tack för din fina definition på vad en riktig ängel kan vara. Absolut att jag håller med dig, Gökboet. :)

    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Det var en god idé Anna-Karin, att ge några av dina textar
    i repris. Jag är så förundrad, att du i den ruskiga vintern,
    med sjukdom och bekymmer runt dig , stressad och jagad
    av F-kassans sträckbänk, ändå kunde författa alla de goda
    blogginläggen som jag har valt ibland. Ja du var på t.o.m.
    på väg ge upp flera gånger. I röran av sött och salt.
    Det går att göra 10-i-topp listan lång. Från vintern 2011.
    Kriserna i livet. 8 jan.
    Mitt sommarparadis. 11 jan.
    Till en utmattad – Musiken. 14 jan.
    Små ord kan göra stor skillnad. 21 jan.
    Lycka. 22 jan.
    Om sorgen. 25 jan.
    Fr, Reinfeldt 1993. Det sovande folket. 25 jan
    Livet är kort, eller? 1 febr.
    Glädjerus och ge aldrig upp hoppet. 5 febr.
    Till en utmattad. 7 febr.
    Behovet av att känna sig behövd. :) 9 febr.
    Att lyfta varandra. 12 febr.
    Denna dag – ett liv. 15 febr.
    Skattjakten på glädje. 26 febr.
    (Nej det är inte om Reinfeldt)
    En pangstartsmorgon. 5 mars.
    Närhet. 21 mars.
    Om att döma och våga följa sitt hjärta. 28 mars.
    Kärlek – viljan att ge villkorslöst. 31 mars.

    Välj själv, alla är lika bra! Du tycker om att skriva och
    har mycket på hjärtat att skriva om. En haiku till dig.
    Oh, hemska tanke!
    Om du inte får skriva,
    då får du det svårt.
    God Jul Anna-Karin. Kalle i Tallebacken vaktar ljusen.

    SvaraRadera
  8. Kalle: Tack, snälla Kalle, för att du vill ha så många repriser från mitt bloggande. Jag ska spara den här listan, det betyder mycket för mig att du skickade den till mig.

    Det är så sant det du skriver, Kalle. Att skriva är att leva för mig. :)

    Tack för att du håller koll på ljusen. ;) Kom ihåg att släck dina egna också. :)

    Kram!

    SvaraRadera