torsdag 12 januari 2012

På sjukhuset med mamma

Idag blev det mer än sju timmar på sjukhuset med min mamma. Hon fick åka in akut i morse med ambulans.

3 1/2 timmar tillbringade vi i ett undersökningsrum på akuten. Det var så många olycksfall idag, förklarade man det med och bad hela tiden om ursäkt för att mamma fick vänta så länge. Vi mötte många empatiska människor bland personalen på Ryhovs sjukhus. En sköterska gav både mamma och mig nyponsoppa, ostsmörgås och té.

Det är tur ibland att man inte vet på morgonen när man vaknar, vad man har framför sig. Jag hade egentligen planerat för något helt annat den här dagen.

Mamma är hemma nu igen ikväll. Man har inte hittat orsaken till blödningen hon hade.

Det är tufft när föräldrar åldras. Jag känner mig så trött ikväll.

Jag önskar att det här var en engångsföreteelse.

Mimmi pussade mig mycket när jag kom hem från sjukhuset. Det kändes fint.

4 kommentarer:

  1. Varm kram till dig Anna-Karin...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Gökboet.

      Idag är jag trött. Det blir bättre igen, så småningom.

      Kram

      Radera
  2. Oj!!Kram till både dig och mamma!!

    SvaraRadera
  3. Tack, Double J, så fint att du bryr dig.

    Idag är jag så trött efter alltsammans. Nu får jag återhämta mig, hoppas jag i alla fall. Det är svårt att veta just nu och det är just det som är det mest svåra. Jag försöker att ta en dag i taget.

    Kram

    SvaraRadera