måndag 16 januari 2012

Utförsäkrad fick hyra från Rix FM

Hört på Rix FM i morse: Kvinna sjukskriven sedan tre år tillbaka på grund av skador efter svår trafikolycka och numera utförsäkrad, önskade att få pengar till sin hyra i Rix FM. Hon hade ingen möjlighet att få bostadsbidrag eller försörjningsstöd.

Rix FM fixade det. De betalar nu en månads hyra åt den utförsäkrade kvinnan. Detta är Sverige år 2012, mina kära vänner som läser min blogg. Jag ber er att sprida orden/berättelsen till så många människor som ni känner. Jag tror att ögonen behöver öppnas för många människor när det gäller utförsäkringarna. Många förstår fortfarande inte hur svårt vem som helst kan drabbas av utförsäkringarna; du själv, din dotter eller son, en förälder, en vän eller din granne.

Vem som helst kan råka ut för till exempel en trafikolycka och få men för livet. Ska man då behöva ringa till Rix FM för att få sin hyra betald?

Utförsäkringarna är inhumana och ska stoppas omgående, anser jag.



4 kommentarer:

  1. Det är viktigare att spriten blir billigare på krogen; så
    att regeringen blir omvald; än att statens pengar rinner
    bort till alla underliga särintressen.

    Men vänta bara, en stor- reform är på gång. Pengar till
    välgörenhet ska bli skattebefriat. Sista spikarna i
    välfärdskistan.
    Jag gick i det stormblaskiga ovädret och funderade på
    ett namn åt eländet. Stormar skall ju namnges. Då fick
    jag se en kullblåst björk. Aha, Reignfälld får det bli!

    Du får tolka det fritt Anna-Karin, men det är sant iaf.
    Är all etik och moral bortblåst? Kalle undrar.

    SvaraRadera
  2. Ja, att man ska behöva stå på bar backe för att man blir sjuk - det är hemskt och min värsta mardröm. Glad för att du kämpar och sprider upplysning om detta! kram C

    SvaraRadera
  3. Kalle: Det blåser kalla vindar i vårt samhälle. Fast jag envisas med att tro att utförsäkringarna en dag inte finns längre. Att människor vaknar upp och förstår hur hårt man kan drabbas om man blir sjuk med de nya reglerna i sjukförsäkringen. Jag har svårt att tänka mig att majoriteten av svenska folket verkligen vill ha det så här om man blir sjuk.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Cathrin: Vi blir allt fler, tror jag, som upptäcker vilken mardröm det kan bli att bli sjuk och utförsäkrad. Förhoppningsvis blir vi så många att det en dag inte längre finns något som heter utförsäkring i vårt samhälle.

    Jag tänker fortsätta att skriva om det så länge som människor utförsäkras. Det är ett inhumant system.

    Kram

    SvaraRadera