tisdag 14 februari 2012

Alla Hjärtans Dag 2012


Idag är det Alla Hjärtans Dag. Mimmi har fått en rosa gris som säger grymtljud. Den är i ett gummiliknande material och hon älskar den. Jag gav henne den i förrgår. För man vet ju inte säkert hur livet ser ut lite längre fram.

Jag älskar att överraska! Jag älskar att ge bort presenter, blommor, att ge. Jag älskar att se andra bli glada. Därför firar jag Alla Hjärtans Dag.

Det behöver inte betyda att jag handlar något. Jag kan ge bort av min tid. Eller något jag bakat. Jag kan plocka en blomma i naturen. 


Fast idag blir det lite svårt att hitta blommor därute. Det är snöigt. Fast kanske att man kan hitta lite grön mossa och göra ett litet mosshjärta till någon. Eller ett ljus? Ett hopp. Ett skratt. Tröst. En kram. Kanske alldeles särskilt till den som är ensam eller lite utanför. Eller varför inte ge något till mig själv om jag känner att jag kanske inte får så mycket av andra?

Till alla mina underbara vänner här i cyberrymden önskar jag en riktigt härlig Alla Hjärtans Dag! Jag ger er ett klipp med underbara bilder fulla av kärlek.

Vet du om att se bilder på djur stimulerar exakt samma område i hjärnan som när man har sex? Det är intressant med forskning, verkligen. 


En riktigt härlig Alla Hjärtans Dag önskar jag alla mina vänner!

KRAM! /Anna-Karin






12 kommentarer:

  1. hjärtekramar <3

    (plockar ännu lite ris då och då i skogen att ha en en liten vas, nyss blommade de här hemma. vad gör man inte i väntan på våren?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite ris kan jag ju plocka in, tack för tipset. Blåbärsris är fint att ta in den här årstiden och så låta det gå i blom.

      Kram!

      Radera
  2. Hej Anna-Karin
    Stor varm kram till dig i dag,
    alla hjärtans dag!

    SvaraRadera
  3. Tack Anna-Karin! :)

    Varma Alla-hjärtans-dags-tankar-och-hälsningar tillbax till dig!

    SvaraRadera
  4. Så trevligt, fick hon en liten present. Roligt att läsa. Ja jag bakar här :)
    kram Carola, som blev hungrig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart att lilla Mimmi fick en present av mig. Att ha en liten hundvalp är ju nästan som att ha en liten unge.

      Kram!

      Radera
  5. Ja, din bild blev jag riktigt glad av. Det är sant att det absolut inte bara behöver handla om romantik utan även vanlig omtanke om någon annan eller sig själv. Skickar dig en kram på denna dag!! /C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omtanke är verkligen stort nog både Alla Hjärtans Dag och alla andra dagar också.

      Tack för din kram och kram tillbaka till dig!

      Radera
  6. Tack, det samma till dig.

    Det visste jag inte, förresten, det där om hjärnan. Fast i vissa lägen är man väl inte så uppmärksam på sin hjärna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är spännande så mycket man kan se nu kring det som händer i hjärnan, tycker jag. Med all ny teknik.

      Säkert är det så att man i vissa lägen inte är särskilt uppmärksam på sin hjärna, i vissa tillstånd känner man sig lätt förvirrad.

      Kram!

      Radera