torsdag 19 april 2012

Första bokslutet klart för Skrivklådan


Igår fick jag hjälp av en nära och mycket kunnig vän till mig att göra klart det allra första bokslutet för Skrivklådan. Ett särskilt tack till dig om du läser det här.

Efteråt kände jag den där känslan av stolthet inuti mig själv igen. En sorts klarhet över vad jag faktiskt har lyckats göra efter alla mina tretton långa år som sjukskriven; startat eget som frilansjournalist, arbetat 25 %, utmanat många rädslor och inte minst ångesten, byggt upp mitt självförtroende, lärt mig nya saker, haft härliga möten med människor, känt arbetsglädje, återerövrat en del av det som en gång var jag, öppnat dörrar som jag känt som stängda, vågat trampa nya stigar.

Ja, en stund satt jag där i en soffa med en bunt papper i min hand, pärmar runt omkring mig och laptopen framför mig och kände stolthet över det jag gjort, över den jag är.

En maskros, en som vägrar att ge upp, en som kämpar på trots allt, en som dyker upp igen när man precis trott att den är utrotad, en som kanske, kanske ger frön också till andra. Frön att våga flyga, våga prova sina vingar och se om de bär, våga gå nya stigar i livet när andra vuxit igen.

Idag ska jag unna mig något, fira att jag kommit så här långt.

Känslan igår inuti mig gav mig hopp om att så småningom hitta kraften i mig att kunna jobba igen. Den senaste tiden har det känts tungt. Men imorgon är en annan dag.

Jag tror att jag kommer igen.

Igen.


6 kommentarer:

  1. Hej där Anna-Karin :)
    Ja du kan verkligen käna dej stolt över det du gjort i motvindar o mothugg..
    Det har och är så intressant och glädjande att läsa allt från din *Skrivklåda* ..för det berör allt inom hur samhället ser ut o allt på vår jord å jag sänder <3-kram och fortsatt glädje att du kan fatta pennan <3
    Kram :)
    från 8 gr varmt i rumpan på Dalarna o härligt snöfritt
    Marianne
    Ps) Dina resor till England och mindre resor o vad som ditt öga ser och det nästan känns i raderna att du mången gång *ler* ( Ds

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Marianne, det kändes så härligt den här dagen när jag var klar med bokslutet. Jag hade kunnig hjälp för att göra det och så har jag ett lätthanterligt redovisningsprogram.

      Tack för de fina orden till mig om mitt bloggande.

      Kram!

      Radera
  2. Det tror jag också!! Att du kommer igen...

    Varma vårhälsningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, SoF, nog kommer jag igen, det är en tidsfråga och också hur skicklig jag är i att ta hand om mig nu.

      Fast ibland kan livet spela oss spratt, så jag tänker att det är bäst att ta en dag i taget. Alldeles särskilt nu. Jag är så trött i både kropp och själ.

      Varm kram

      Radera
  3. Heja SKRIVKLÅDAN ! Jag upptäckte en rolig sak. Det är
    endast en liten bokstav som skiljer våra sysslor åt! :)
    Du har skrivklådan, jag har skruvklådan. Ja de va dumt.

    Heja MASKROSEN
    Vår och höst, sommar , vinter
    blomster året om.

    Ja du kan inte vara stolt nog Anna-Karin. Kram från Kalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har skruvklådan du, du har väl alla skruvar på plats bara, Kalle. ;)

      Vet du, en gång i tiden jobbade jag inom fästelementsbranschen som det heter. Med skruvar, muttrar och annat. Jag jobbade som sekreterare på ett företag som sålde fästelement, så därför förstår jag vissa fackord därifrån som jag annars inte skulle förstått.

      Tack för det fina födelsedagsbrevet du skickat till mig, med alla fina foton och bildtexter och annat. Jag blev väldigt glad för det och lite rörd också, för att du bryr dig som du gör.

      Varm kram

      Radera