måndag 11 februari 2013

Drömmar


Utan drömmar.

Dör själen.

  
(Anna-Karin)



Just nu drömmer jag om våren.

Jag drömmer om att kunna åka iväg en eller två veckor till ett lugnt ställe för att bara vara. En naturskön plats, gärna som den på bilden.

Jag drömmer om att få bli ompysslad. Att få vara lat och bara göra det som jag tycker är roligt. Ligga i gräset och titta på molnen och en blå himmel. Eller under skogslönnen i min trädgård. Ligga i den varma sanden på Vätterstranden och känna sanden mellan mina tår. Höra vågorna guppa. Kvackande änder i vattnet.

Vad drömmer du om?


#Blogg 100

4 kommentarer:

  1. Jag drömmer om att orosmolnen ger sig av, att vi kan realisera våra planer för den framtid vi har kvar och många av de drömmar du berättar om är även mina. Jag vill i fortsättningen vara nära Vätterns strand bl.a. :)

    Utan drömmar ... inget liv!
    Varm kram till dig! /Skrivmoster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar att alla dina drömmar ska gå i uppfyllelse, Skrivmoster.

      Varm kram

      Radera
  2. Stillsamma drömmar du har Anna-Karin - behagligt och
    bekymmersfritt. Så vill jag också ha det, och Frihet.
    Ibland drömmer jag om att få fart på perpetum mobile, den
    går men inte mer heller. Projektet är hemligt än så länge:)
    Förväntansfull ”vårhälsning” från Tallbackeverksta´n.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du får fart på din perpetum mobile nu när det snart blir vår på riktigt, Kalle.

      Kram

      Radera