måndag 14 oktober 2013

Mimmi bland höstlöv


Igår busade jag, äldsta dottern och Mimmi runt i höstlöven. Mimmi blev snopen ibland när hon fick ett fallande höstlöv på huvudet. Det slutade med att jag fick ett ryggskott. Och Mimmi hoppade lite på tre ben igen efteråt. Så vilt kan det gå till när vi busar, hon och jag.

Idag ska Mimmi på SPA. Kloklippning, ta bort håret i öronen, klippning (fast inte alltför kort så här på hösten), varmt bad och tvättning, borstning och föning. Rengöring av tänderna. Det blir härligt att kunna se mer av hennes fina ögon igen efter klippningen.

Hon är rena rama lyckopillret för mig, Mimmi.

Snart fyller hon två år.

8 kommentarer:

  1. Men då, du får ryggskott och Mimmi hoppar på tre ben - det verkar gå vilt till bland höstlöven. Gulligt med pudlar som har lite hår, tycker jag alltså. De är så mjuka och goa. Djur är lyckopiller. De borde skrivas ut på recept! Ha en bra dag på SPA! Kram C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite för vilt bland löven, kanske, just den här dagen. ;) Det blir lätt så när man har roligt. :)

      Djur på recept är en bra idé, om man gillar djur som jag och många andra gör.

      Kram

      Radera
  2. Pussa lilla Fina Mimmi på nosen från mej

    Kram
    Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pussat och klart från dig till Mimmi! :)

      Kram

      Radera
  3. Vilken fin höstlogga du har. Det verkar som både hund och matte skulle behöva gå i koppel så det inte händer något hemskt. :)
    Vilken lyckost. Gå på Spa. Det har aldrig jag gjort. Hoppas att hon njuter för fullt och doftar underbart när matte sticker ner sin näsa i pälsen efteråt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Bosse, jag lekte med bilder häromdagen, glömde helt tid och rum. :)

      Så lätt hänt att man gör en hastig rörelse när man har roligt och sen så kommer det där hugget i ryggen. ;)

      Vi börjar må bättre nu igen, både jag och Mimmi.

      Kram

      Radera
  4. Så söt hon är eran Mimmi!
    Ryggskott ... aj, aj ... det är inte skönt alls )-:
    Jag ska ha min bokbytardag snart. Begagnad bok bytes mot begagnad bok. Bok skickas kring denna månads avlöningsdag. Har en intresseanmälan ute idag så kom och notera ditt namn. Gäller även alla dina vänner också :-) Jag har fått braiga böcker varje gång som jag har gjort denna lista/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mimmi är en av sötnosarna i huset där jag bor. Jag har en söt katt och en söt dvärgvädurkanin också.

      Tack för tipset om bokbytardag. Vilken bra idé! :)

      Kram

      Radera