söndag 9 februari 2014

Filmen "Hallå, hallå" - en varm berättelse om att resa sig igen

Igår såg jag filmen "Hallå, hallå" av Maria Blom på bio. Det är en film om en ensamstående kvinna med två barn. Hennes man har lämnat henne för en annan kvinna.

Filmen visar huvudpersonens väg från sveket till att hitta sig själv och styrkan i sig själv igen.

Fast filmen handlar om så mycket mer, tycker jag. Det är en berättelse om värme, empati, medmänsklighet och där tidsandan i vårt moderna samhälle får sig härliga käftsmällar i dialogen ibland. En film om att resa sig igen när allt man trodde man hade, fallit samman.

Skratt blandades med tårar för mig och tiden rusade iväg när jag såg filmen.

En film som jag önskar att alla människor skulle få se.


2 kommentarer:

  1. Tack för filmtipset som var så målande skrivet. Den skall jag hyra när den kommer ut eller köpa.

    Ha det bra
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du en härlig fram att se fram mot. Jag gillar både att gå på bio och att se på film hemma i TV-soffan. :)

      Kram

      Radera