onsdag 12 februari 2014

Koll på vårmodet på A6 köpcenter

Jag åkte en sväng till A6 köpcenter idag och tittade på vårkläder. Det är uppiggande den här årstiden, tycker jag. Mest kikar jag runt för att se vad jag kan använda ur garderoben jag har där hemma som jag både trivs i och känns vårigt. Ibland kanske jag unnar mig något nytt.

Svart, blått, vackra milda rosa nyanser, beige och jeanstyger såg jag mycket av. Det fanns gott om randiga och prickiga mönster. De mönstren gillar jag.

Efteråt var jag väldigt trött.

Fast nu ikväll börjar jag piggna till och känner lust att gå igenom min garderob någon dag. Ta undan murriga höst- och vinterfärger och plocka fram pasteller i rosa och blått till det svarta och mörkt blå.

En ny jeansskjorta i blommigt jeanstyg köpte jag mig i förra veckan på Kapp-Ahl.

Den gillar jag mycket. Tyget är så mjukt och skönt att ha på sig. Skjortan kommer säkert att vara en favorit året om för mig.




8 kommentarer:

  1. Nu blev jag sugen att åka dit och kolla också. Prickigt kom jag ihåg var mycket populärt på 60-talet och min mamma hade både blusar och klänningar i blått och vitt prickigt. allt kommer tillbaka. Härlig färgskala det är i vår och sommar. Jättesnygg jeansskjorta du köpt och så kul att den är mönstrad.

    Här har vi fått lite snö igen och det är disigt men den smälter nog snart för det är varmgrader. Det brukar skilja lite mellan oss och Jönköping.

    Ha en skön dag
    kram
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är prickigt ett härligt mönster! Jag tycker att man blir glad av prickiga tyger. Kanske att jag köper mig något prickigt i vår. :)

      Visst är min nya jeansskjorta snygg! Den är också så mjuk och skön att ha på sig. Funkar både knäppt eller öppen med kanske ett linne eller en t-shirt under.

      Idag är det som aprilväder hos mig. En liten stund såg det ut som att det skulle klarna upp. Fast sen var det snöblask igen. Några veckor bara, sen börjar våren! :)

      Kram

      Radera
  2. Fin skjorta!
    Klädkontot är litet när man är sjukpensionär och hemma *tyvärr* Går oftast i mjuka sköna kläder som ligger snällt och gott mot kroppen. Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar min nya skjorta. Det är inte ofta jag skriver om kläder i min blogg, fast igår hade jag lust att göra det. Gillar att se vårfärgerna i affärerna nu och att fönstershoppa och inspireras är ju helt gratis. :)

      Jag brukar tänka att det är en av fördelarna med att vara sjukpensionär; att man behöver inte ha så stort klädkonto som när man jobbar. Fast så klart att man både ska ha råd med och kunna unna sig nya kläder ibland, också som sjukpensionär. Det är mycket viktigt, tycker jag.

      Jag har bland annat jobbat i näringslivet förut. Då skulle jag vara representativ varje dag. Så det var kostym och kavaj och kjol och blusar för det allra mesta.

      Mitt klädkonto idag är mycket lägre än det jag hade då. Och mina kläder är befriande mycket mjukare och skönare att röra sig i. :)

      Kram

      Radera
  3. Vad kul, jag har också köpt en jeansskjorta. Tycker det är ett plagg som håller i alla väder. Ett tag, när jag kände mig som sämst tittade jag inte ens på kläder, men nu känns det roligare. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. I alla väder, året om, nästan vid alla tillfällen passar en snygg jeansskjorta, tycker jag. :)

      Härligt att du också köpt dig en jeansskjorta, Cathrin och jag har också varit där, att inte ens titta eller ens orka tänka på kläder. Så tungt livet kan vara. Och så underbart att en dag få uppleva att det vänder sakta uppåt igen.

      Stor kram

      Radera
  4. Bästa Anna-Karin, din eminenta och fundersamma bloggar-
    kompis Cathrin har vänligen gett mig det hedrande namnet
    ”bloggtomte” så nu undrar jag ifall du tycker jag ska anta
    det som elias i stf Kalle i Tallebacken? Hjärtlig kram
    dagen och er till ära;) Vänlig ska man väl vara hela året.
    Skjortan på bilden kommer att klä dig fint på pricken ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bloggtomte.. ja, varför inte? Fast för mig kommer du i alla fall alltid att vara Kalle i Tallebacken, tror jag. :)

      Ja, fint på pricken med skjortan blir det. :)

      Kram

      Radera