söndag 9 mars 2014

Punctum saliens: "Anna-Karin Mattsson om att leva genom att skapa"


Idag kan du läsa en text som jag skrivit hos Punctum saliens. Så här skriver Elisabeth Jönsson, ansvarig för sidan:

"Anna-Karin Mattsson skriver om sin relation till skapande och vilken betydelse det haft och har för henne. Läs hennes fina inlägg på Punctum saliens. Dela gärna vidare!http://www.punctumsaliens.se/nyheter/anna-karin-mattsson-om-att-leva-genom-att-skapa/"

Stort tack till dig, Elisabeth, för att jag fick vara gästskribent hos Punctum saliens. All lycka önskar jag dig med din läsvärda och vackra sida Punctum saliens. /Anna-Karin




(tidskrift.nu,  
Sveriges Kulturtidskrifter)

Levande röster om livet 

Friheten i att få utrymme att skapa


#Blogg100 - Dag 10

4 kommentarer:

  1. Gör ont att läsa att du haft en så svår tid Anna-Karin. Jag tänker
    med rätt att du faktiskt har skapat dig själv att bli en fri människa.
    Hjärnan är fantastisk, ger den dig några märkliga drömmar också?

    Jag vävde trasmattor av resterna från min mors syverksamhet.
    Det var riktigt trevligt ;) Heja dig från Kalle i Tallebacken. Punkt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du läste, Kalle. :)

      Det var en jobbig tid för mig. Mer jobbig än jag nog själv förstod just då. Det handlade om att överleva och att ha ett hopp inom mig om att det en dag skulle bli bättre. Och det blev det ju så småningom. :)

      Jag har bara vävt en enda gång i mitt liv. Den här pläden som jag skrev om.

      Trasmattor är vackra, tycker jag.

      Kram

      Radera
  2. Jag tror att saker och ting kommer till en när man behöver det. Idag behövde jag detta. Skapandet är viktigt. Underbart inlägg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Marika, så glad du gör mig när du skriver om att det jag skrivit betydde något för dig.

      Varm kram och allt gott önskar jag dig!

      Radera