måndag 9 oktober 2017

Mammas födelsedag



Idag skulle min mamma fyllt 91 år. Livet känns tomt utan henne. Vi hade en så nära relation i så många år.


Min mamma såg rakt igenom lögner och svek. Hon var så äkta och ärlig att det ibland skrämde andra människor. Hon hade härlig humor. Vågade gå emot normer. Var intelligent med glimten i ögat och jag undrar ibland vad hon skulle valt för yrke om hon varit ung idag och studerat.

Hennes liv var fullt av mycket svåra utmaningar. Hon fick uppleva svåra svek, lögner och kränkningar. Hon besegrade allt med stort mod.

Vi var inte rika på pengar brukade vi säga till varandra och skratta länge, länge. Men vi var rika på upplevelser.

Jag är så stolt över att vara hennes dotter. Idag tänder jag ljus och känner frid över min älskade mammas minne. Älskade mamma-ängel, så mycket vi betydde för varandra, du och jag.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin gravplats din mamma har. Min mamma blev 93 år och jag vet hur det känns för dom kommer alltid att vara saknade. Jag sörjer min mamma så mycket så jag sitter nu här med tårar i ögonen. Otroligt fint skrivet om din mamma, jag får gåshud.

    Varm kram från
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tomt det känns när man inte har någon mamma här på jorden längre. Men man får leva vidare sitt liv ändå. Tillåta sig sakna ibland. Och också att leva vidare. Tack för dina vänliga ord, Malin.

      Stor kram

      Radera