måndag 9 november 2020

R.I.P. Yatzy

R.I.P. vår älskade allra finaste Yatzy. Onsdagen den 4 november tog vi farväl av dig efter att du långsamt försämrats den senaste månaden. Du fick ett stilla och värdigt slut på ditt långa liv vilket jag är så tacksam för. Tack för all tid med dig. All tröst du varit i tunga stunder. All glädje och närhet och kärlek du gett till oss. Alla skratt du gett oss. All ömhet du fått oss att känna. Jag glömmer aldrig dig. Du är för evigt i mitt hjärta. Det kommer att vara så tomt och tyst här i huset efter dig, du vackra själ. Alltid så vänlig var du. Tack för att jag fick vara med om dig. Älskade, allra mest älskade Yatzy vad jag saknar dig redan. 19 1/2 fantastiska år fick vi med dig. Tack från mitt blödande hjärta. Jag visste inte hur förlamande ont det skulle göra nu när du är borta. Men det gör det. Så många år du har funnits där för mig och de andra. Genom sorg och glädje. Du fattas oss. Tomrummet efter dig är så stort. Liksom tacksamheten över att ha fått ha dig med oss så länge.







2 kommentarer:

  1. Det är så sorgligt och tråkigt att du/ni mist eran fina katt. Så fantastiska bilder på katten och så länge du haft katten och gör ju att man blir så sammansvetsad med sin katt. Jag är själv väldigt förtjust i katter och skulle ha haft katt om jag inte hade flyttat så mycket och haft en annan mindre rastlös personlighet.

    Förstår att det är ett stort tomrum efter Yatzy. Vilket fint och annorlunda namn

    Stor varm kram
    från Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Malin för din kommentar som värmer mig. Det tar energi från mig, allt som hänt.

      Varm kram/Anna-Karin

      Radera