torsdag 11 mars 2010

Barbro Hörberg "Med ögon känsliga för grönt"



En av de kanske vackraste vårvisor jag känner till, "Med ögon känsliga för grönt", av och med Barbro Hörberg. Jag fick inspiration till att lägga in den här i min egen blogg när jag var på besök i Yogaquinnas blogg, en av mina nya vänner i bloggvärlden.

Den här sången betydde mycket för mig under en särskild period i mitt liv. Den betyder fortfarande mycket för mig. Kanske är det lite, lite tidigt att spela den än. Det dröjer ett tag till innan kastanjebladen är som paraplyer. Men under tiden så kan jag drömma mig bort en stund tills det är grönt därute på riktigt. Med hjälp av den här låten och de så vackra bilderna.

6 kommentarer:

  1. Det här är en sång som jag tycker väldigt mycket om. Jag har också haft den som ett inlägg någon gång. Jag vet egentligen inte varför jag tycker så mycket om den men....

    SvaraRadera
  2. Jag vill ge dig lite Sunshine :) Titta in hos mig!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Ja, men visst är det ok att även du lägger in den här vackra visan. Ju fler får då njuta av den och den blir inte bortglömd.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Filimaran!

    Det är en mycket älskad sång, den här. Så fint att du också tyckte om den. Den lever vidare, även om Barbro Hörberg fick ett alltför kort liv. Jag tror att hon skulle tycka om att veta att hennes musik lever vidare. Den berör.

    Din kommentar slutar med ett "men...", jag vet inte om några ord har ramlat bort.

    Tack för att du kikade in här!

    Ha en fin kväll!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Hej Gunilla!

    Tack! Jag har redan kikat in och hämtat hem min "award". Det var en stilig blomma jag fick.

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Hej Yogaquinna!

    Tack för att du berättar. Jag trodde det, att jag skulle få det, oss "givare" emellan. :)

    Ha en fin kväll!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera