tisdag 6 april 2010

Vättern är öppen igen


Jag var nere vid Vättern idag och nu är nästan all isen borta från sjön. Det kändes underbart att se öppet vatten igen! Precis lika underbart som det var att se Vättern när det var is på sjön första gången i vintras.

Det är inte Vättern som syns på bilden här, jag hade inte med mig någon kamera idag. Det får bli en annan gång.

Långsamt, långsamt så kommer våren nu. Idag har det varit en mulen dag med lite duggregn då och då hos mig. Det har varit en riktigt bra dag för mig. Både med jobbet och i övrigt. Jag har känt mig pigg, glad och utvilad. Det har känts att jag fått vila upp mig under den långa påskhelgen. Härligt! Vi behöver lite längre pauser ibland, vi människor för att vi ska må bra. Hämta kraft.

Och nu kommer det ju fler långhelger framöver. Det är en härlig tid vi har framför oss på så sätt. Med våren, grönskan och alla långhelger. Så skönt att vintern börjar tappa greppet!

4 kommentarer:

  1. Önskar dig en bra dag!
    Hoppas att solen lyser lite på dig idag!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Våren är en härlig tid,den allrabästa årstiden med allt framför oss. Solen fungerar som en vitamininjektion.

    Hoppas du får en fin Torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla!

    Det har varit vårväder både igår och idag hos mig. Ikväll har jag hört koltrasten och det luktar vårregn ute. Sånt gillar jag!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Hej Suss!

    Tack för din hälsning till mig. Visst är det härligt att det äntligen börjar bli vår! Nu har jag sett blommande krokus, scilla och snödroppar. Och knoppande påskliljor. Härligt!

    Ha det bra, Suss! Jag kikar in till dig när jag har tillfälle. Jag har lite mycket med jobbet och så kommer det att vara åtminstone hela april månad.

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera