tisdag 27 december 2011

Första veckan med Mimmi


Så mycket som har hänt under Mimmis första vecka med mig. Det har blivit många glada, lekfulla stunder i friska luften för både mig själv och Mimmi. Inte visste jag att gamla virvlande höstlöv kunde vara så roliga att försöka fånga och bära omkring på i munnen. Men Mimmi älskar att göra det.

Hon gillar ALLT i livet så här långt. Slappa framför TV:n i någons knä, möta människor, springa i vattenpussar, äta mat, smaka kattmat, dricka vatten, nosa på spännande dofter från gatubrunnar, gå upp och nedför trappsteget till gatan från trädgården, sova och leka i hundbädden med sina leksaker, pussa mig, försöka få igång en lek med min katt. De leker inte med varandra än, men de är hyfsat goda vänner idag. Min katt har accepterat den nya inneboende varelsen. Det tycker jag är starkt gjort av henne redan efter en vecka.

Varje dag med en liten jycke är ett sant äventyr. Jag sover som en stock om nätterna nu, känner mig så skönt trött när jag lägger mig. Mimmi också. Sådan matte, sådan hund.

Den fina bilden på Mimmi har min bloggvän Carola gjort till mig. Tack, Carola, så glad jag är att jag lärde känna dig här i cyberrymden och så småningom också IRL.

6 kommentarer:

  1. får jag lägga till din blogg i min länklista på min blogg? gillar värmen du framför här med dina ord.

    kram /i:et

    SvaraRadera
  2. Hi hi.. jag föreställer mig er två.....

    Ni är nog väldigt lika....

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Anna-Karin. Ja visst blev Mimmi gullig med det råsa runtikring, sen gjorde jag det lite ljusare runt henne så man ser hennes vackra ögon. Jag är också glad över att jag hittat dig ;)
    Kram från carola

    SvaraRadera
  4. Ninja: Tack, Ninja, självklart får du lägga till min blogg i din länklista, jag blir så glad att du gör det. :)

    Tack också för de fina orden du skriver till mig om mitt bloggande, de värmer mig.

    Allt gott och kram!

    SvaraRadera
  5. Bella: Faktiskt så är vi ganska lika, jag och Mimmi. Jag är bara lite större än vad hon är. ;)

    :)))

    Nu blev jag nyfiken på hur det har gått för dig med din flytt. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Carola: Just nu är det så fullt upp med lilla Mimmi, hon är så busig och leksen att jag inte har hunnit med att ta kort på henne. Men snart ska jag göra det igen, och lägga in bilder här i bloggen. Hon växer så det knakar, Mimmi. :)

    Kram!

    SvaraRadera