onsdag 29 augusti 2012

Mimmi till djursjukhuset igen


Idag ska Mimmi till Djursjukhuset igen.

Hon har varit utan sin smärtstillande och inflammationshämmande medicin i en vecka nu.

Redan för två-tre veckor sedan märkte jag att hon var sämre i sitt ben. Hon hoppade mer och mer på tre ben.

Den senaste veckan har hon hoppat på tre ben i stort sett hela tiden. Det gör ont i mig att se det.

Jag önskar att de ska kunna hjälpa Mimmi idag på djursjukhuset.

Jag har föraningar om att man nu kommer att operera Mimmi. Idag eller den närmaste tiden.

Jag gör vad som helst bara min lilla hund slipper att lida.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Känner med dig. Djurs lidande och plågor är nästan mer plågsamma än människor. De kan ju ofta kommunicera. / Svenarne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Svajen. Ja, det är så som du skriver till mig. Det gör särskilt ont att se ett djur lida, eftersom man känner som att man inte kan förklara för dem med ord att det finns en anledning till undersökningar och annat som kan vara jobbiga för djuret.

      Eller en smärta som t ex kanske kommer att gå över så småningom, det är inte lätt att förklara det för en liten hund.

      Tack för din medkänsla.

      Allt gott!

      Radera